Naše výlety

Barcelona s deťmi

Prvýkrát ma čaká Barcelona a hneď s dvoma deťmi! Na Instagrame ste sa pýtali na hotel, cestu z letiska a atrakcie, ktoré sme stihli za tie tri dni, tak teda tu to máte – všetko na jednom mieste. Plus vám sem dám aj jeden extra tip pre 4 ročné detičky, ktorý nám totálne zafungoval a celý výlet spríjemňoval.

Ešte kým začneme: dávajte si veľký pozor na vreckárov. Dočítala som sa, že ich je v tomto meste veľmi veľa, hlavne na rušných uliciach. My sme boli aj na La Rambla a viem si predstaviť, že tam majú veľa príležitostí. Inak tu veľmi odporúčam ísť na trh! Och to bol zážitok hlavne pre nášho papkáča Ivka. Nebojte sa ľudí, všetci sú extrémne milí aj k dospelým, aj k deťom. My nemáme jedinú zlú skúsenosť, no aj tak vám radím, buďte opatrní. A vraj v zašitých uličkách kradnú deti. Neviem či je to pravda (našťastie!), nám to bolo povedané v posledný deň nášho výletu, inak som sa to nikde predtým nedočítala.

Letenky

Letenky sme kupovali na poslednú chvíľu, kvôli Ivkovej práci. Viem, že niektorí rodičia nechcú cestovať s deťmi v noci, no ja to mám najradšej. Naše deti to zvládajú a ja mám pocit, že nestrácame čas.Podarilo sa mi to aj teraz. Na vyhľadávacích portáloch som našla lety, ktoré mi vyhovovali – do Barcelony skoro ráno a z Barcelony neskoro večer. A teda sme mali plné štyri dni na spoznávanie (SO-UT).

Následne som tieto lety vyhľadala na stránkach leteckej spoločnosti a väčšinou to tak býva, že priamo v tej spoločnosti sú letenky o niekoľko desiatok eur lacnejšie. V našom prípade to urobilo skoro 100€ a to nie je málo. Miestenky som ešte nekupovala a nestalo sa nám, že by nás dali od seba. Myslím, že tie deti fungujú ako lepidlo 😀 Ale som zvedavá, ako to bude fungovať, keď už nebudeme mať batoľa a teda budeme potrebovať 4 miesta.
Dokopy nás spiatočné letenky vyšli pod 300€.

Ako som už spomínala, naše deti zvládajú presuny aj v noci, a teda keď ich vytiahneme z postele o druhej ráno, zas zaspia v aute a následne aj v lietadle 😀 . Po ceste naspäť sa prestriedali – zatiaľ čo Zúbčatko spalo celou cestou v lietadle, chlapček spal predtým vo vlaku a potom po prílete v kočíku. Domov sme prišli v stredu nad ránom.

cesta naspäť domov

Parkovanie na letisku

Keďže sme potrebovali byť o piatej na letisku vo Viedni, povedali sme si, že tentokrát pôjdeme autom a vyskúšame parkovanie pri letisku. Vybrali sme si HolidayParking a neľutujem, boli sme spokojní. Ale musím spomenúť jeden fakt, ktorý možno u vás zaváži. Toto parkovanie funguje tak, že na stráženom parkovisku necháte auto a oni vás odvezú na letisko a pri návrate z dovolenky zas dovezú naspäť k autu. Cesta trvá cca 7 minút. No a keďže na stránke mali napísané, že pre deti majú aj autosedačky, napísala som im po rezervácii na internete e-mail s mierami detí, aby sedačky mohli pripraviť. Odpísali, brala som to za hotovú vec.

Po príchode na miesto sme oskenovali náš kód z rezervácie a odparkovali auto kam kázali. Veľmi milý personál nám pomohol s kuframi, ponúkli nás kávou, deti cukríkmi a do trezoru sme odovzdali kľúče. Neboli sme tam sami. V to ráno mali dosť zákazníkov. Potom prišiel minivan a ja som neskoro pochopila, že všetci ideme jedným autom. Nie, autosedačky sme nemali. A keďže sme nastúpili poslední, nemali sme ani miesta pri sebe 😀 Ja som pri Z napríklad musela stáť (ale toto nie je chyba firmy ale ľudí naokolo). Šofér si dával našťastie záležať a keď sme šli busom v Barcelone, v duchu som ďakovala šoférovi z rána, aký bol opatrný 😀 . Ale k tomu sa ešte dostanem.

Pri prílete naspať sme zaklikli políčko VYZDVIHNÚŤ a oni nás tam, kde nás vyložili, aj znovu vyzdvihli. Pri vyberaní kľúčov z trezoru sme zaplatili za stráženie auta 74€.

čakanie na odvoz

Letisko

Moje tipy z lietadla som už dávala na IG no zopakujem ich aj tu. Do lietadla nastupujeme vždy medzi poslednými, aby deti nemuseli sedieť dlhšie ako je nutné. Predsa len, v letiskovej hale môžu behať, jesť a pred nástupom ešte cikať. Z nemá rada hluk a teda lietadlové WC jej spôsobuje strach, preto keď sa dá, snažím sa tomu vyhnúť. Treba potom počítať s tým, že v lietadle väčšinou nebýva miesto na batožinu priamo nad nami, ale nám to nevadí. Batoh s vecami si dávame vždy pod nohy. Sú v ňom mňamky, najmä chrumky na vzlet a pristávanie, voda, nové alebo neokukané hračky a samozrejme servítky.

Detský foťák

Tentokrát som Zúbčatku dala novú hračku už na letisku. Vlastne to ani nie je hračka ale seriózna dospelácka vec. Vlastný digitálny foťák! Nabila som ho už doma, no v šnúrke na krk má zabudovaný kábel, takže ho viete nabiť kdekoľvek. Má v sebe pamäťovú kartu, dokáže natáčať videá a deti si môžu vybrať aj z rôznych filtrov a masiek. Lepšie rozhodnutie som nemohla urobiť. Naša dcéra sa cítila ako mamina, mohla fotiť čo sa jej páčilo a ako bonus, ja som po výlete videla zážitky jej očami.

fotky fotené deťmi na detský foťák

Celý výlet fotila to najzaujímavejšie, čo videla. Keď sme boli v reštaurácii a začala sa nudiť, pozerala si fotky, čo už odfotila. Takže ak máte dieťa vo veku okolo 4 rokov a často vám kradne telefón, lebo chce fotiť alebo vás žiada, aby ste odfotili niečo vy, toto je tip pre vás – neváhajte. Na stránke Pinguland.sk nájdete viac druhov foťákov aj v rôznych dizajnoch. Ja som pre našu vybrala zatiaľ ten najjednoduchší a keďže sa mi páčili všetky farby, rozhodla sa ona sama. To ešte viac spečatilo pocit dospelosti v jej očiach.

detský foťák

Cesta z letiska

Ja som sa rozhodla, že najlepšia varianta pre nás bude vlak. Z lietadla sme vystúpili na Termináli1. Vlak Renfe R2 Nord z letiska do centra Barcelony odchádza z Terminálu2. Nasadli sme na transportný autobus, ktorý premáva zadarmo medzi letiskami a vystúpili sme po cca 8 minútovej ceste. Bola to veľmi adrenalínová jazda. Šofér išiel ako blázon, ľuďom padali kufre, v zákrutách sme sa ledva držali a ja som bola fakt rada, že deti sedia. Na letisku sme vyšli hore výťahom a potom prešli nadchodom až k zástavke vlaku.

Bola to taká dlhá presklená chodba. Opäť dole výťahom a pri stanici čakal personál, ktorý ľuďom ochotne pomáhal pri kúpe lístkov. My sme si vybrali rodinný lístok T- familiar. Túto kartu som vybrala kvôli tomu, že ju viete použiť pre všetkých cestujúcich, v našom prípade pre nás troch. Deti platia MHD od 4 rokov. Karta je na 8 jázd a platili sme za ňu necelých 12€. Spätne to nepovažujem za dobrý krok. Minuli sme 4 takéto karty. Cestovali sme MHD viac ako som prepokladala a predsa sme mali denne viac ako 25tisíc krokov.

MHD – vlak, metro autobusy

Teraz so skúsenosťou by som nám kúpila 3 karty T-casual, ktorá stála jedna asi 11€ a každý by sme mali 10 jázd na karte. Dôvod, prečo som sa rozhodla pre vlak Renfe R2 Nord je aj táto karta. Platí na vlak ako aj na metro a autobusy. Nevýhoda vlaku je však jeho časová frekvencia. Chodí každých 30 minút, čo je s nespokojnými deťmi náročné, hlavne, keď na stanici nie je žiadny bufet ani lavičky. Ja som si všetky spoje – vlak, metro aj autobusy pozerala cez google maps, kde píšu čísla autobusov, zastávky aj časy. Nikdy nesklamali a ja som si podľa toho vedela spraviť timemanagement.

Z vlaku sme vystúpili na stanici Barcelona Sants a odtiaľ sme to do hotela mali rýchlou chôdzou 11 minút. S dvoma deťmi, ktoré strávili 3 hodiny v lietadle a ďalších 20 minút vo vlaku, to teda bolo na polhodinovú prechádzku 😀 . Priznávam, čo sa týka ubytka, po skúsenostiach s Parížom, som mala trochu strach. To ma aj tak neodradilo hľadať to najlacnejšie v centre 😀 . Našťastie sa teraz na nás usmialo šťastie a hotel nemal chybu. Dokonca v letných mesiacoch má na streche bazén.

Hotel

Išli sme cez psí park. Bol pre mňa a deti zážitok. Park je obrovský a psíčky prekrásne 🙂 . Hneď vedľa nášho hotela Hotel Onix Fira je obchodné centrum Arenas de Barcelona, kde nájdete na streche 360stupňovú vyhliadku, z ktorej bol zas potešený Ivko. My sme mali ešte čas do check-in, takže sme si v OC dali aj obed, deti sa vybláznili na detskej atrakcii a potom sme šli. Stále sme mali čas, no naša izba už bola pripravená a tak nás ubytovali. Personál bol veľmi ochotní. Keď sme odchádzali, mali sme check-out až o 12.00 a sami od seba sa opýtali, či by sme si u nich chceli nechať batožinu, čo sme privítali. Za túto službu sme neplatili.

Mali sme veľkú izbu, s ešte väčšou posteľou a kúpeľňu s vaňou. Tá posteľ bola naozaj veľká a bola braná ako súčasť prísteľky pre staršie dieťa. Mne táto posteľ veľmi chýba. Veľmi dobre sa na nej spalo a aj keď sme tam boli štyria, mala som miesto na svoj osobný priestor. Priplatila som nám aj výhľad na ten krásny psí park. Postieľku pre najmladšie dieťa sme dostali po vypýtaní zdarma. Ja ju využívam ako zábranu k posteli, aby mi Krpček v noci nespadol. Hotelové raňajky za 44€ pre nás štyroch sme oželeli a taktiež sme nevyužili ani požičovňu bicyklov grátis. Hotel som objednávala cez booking a na tri noci nás vyšiel niečo pod 250€.

opäť pri mori

Atrakcie

V prvý deň sme si boli obzrieť už spomínanú vyhliadku v obchodnom centre, ubytovať sa a potom sme si obzreli dve pláže. Na moje prekvapenie tam bolo veľa ľudí. Na pláž sme šli autobusom D20 od obchodného centra pri našom hoteli a vystúpili sme na Tarragona – Pl. Espanya. Odtiaľ už len kúsok k pláži. Dávajte si tam pozor na pouličných predajcov, v žiadnom prípade si nekupujte od nich pitie a pripravte sa, niektorí sú naozaj nevrlí, ak si od nich nič nekúpite. My sme vychytali obrovské vlny, ktoré boli nevyspytateľné. Skoro nás jedna aj stiahla so sebou. Mali sme naozaj veľké šťastie, že sme stihli ujsť! Na vlastné oči sme videli, ako niekoľko ľudí takto prekvapila a všetky veci mali mokré. Nie len oblečenie ale aj deky, ruksaky, kabelky…

Sagrada Familia.

Akvárium

Do Akvária sme šli v nedeľu potom, ako sme si obzreli prenádhernú Sagrada Familia. Deťom sa veľmi páčilo, najmä (pochopiteľne) tunel so žralokmi. Ja som bola uchvátená rajami a medúzami. Tučniaky boli veľké sklamanie. Zostrih z Akvária nájdete u mňa na Instagrame. My sme ho prešli celé dvakrát, tak sa dievčatám páčilo. Vstupné nás štyroch vyšlo 50€ (platí sa od 3 rokov) a kupovali sme lístky cez internet na poslednú chvíľu pred vstupom. Lístky som priebežne pozerala ako sa míňajú. Keďže nebola sezóna, nebála som sa, že sa na daný deň a čas vypredajú. V sezóne vraj bývajú veľké rady.

v akváriu sme si kúpili spoločnú fotku – jedna 12€ ale dva kusy 17€ takže sme sa zložili aj s našou spoločnosťou 🙂

Zoo

Na zoo sme si nechali celý deň. Otvárali o 10.00 čo sme skoro stihli a zatvárali 16:30. My sme odchádzali cca hodinu pred záverečnou len preto, lebo už sme boli veľmi hladní. Mali sme so sebou nejaké snacky, no nepočítali sme s tým, že v zoo nebude otvorená žiadna reštaurácia. Chcela vyzdvihnúť Safari časť, kde boli krásne žirafy, slon a ostatné zvieratá. Aj tento deň sme si veľmi užili. Za lístky sme zaplatili 55€. Znovu, deti platia až od 3 rokov.

zoo zážitky

Výtava Harry Potter

Posledný deň a vlastne dôvod, prečo som sa rozhodla presviedčať môjho drahého manžela na tento výlet, čakal práve na utorok. Harry Potter: The Exhibition Barcelona. Lístky na výstavu boli jedna z prvých vecí, ktorú som kupovala. Nechcela som riskovať vypredanie, keďže je výstava v Barcelone pomerne čerstvo. Ak ma sledujete už dlhšie viete, že toto už bola tretia výstava, na ktorej sme boli. Všetky rozdiely sme zhrnuli v našom vlogu, ktorý vyjde u nás na kanály POTTcastER už o chvíľu, zatiaľ si môžete pozrieť naše videá z Barcelony: UNBOXING a OCHUTNÁVKA. Za dva dospelé lístky sme platili 44€.

Už sa neviem dočkať, kedy vymyslíme ďalší výlet. Zúbčatku sa veľmi páčilo a pýta sa každý deň, kedy budeme spinkať zas v hoteli 😀 . Tentokrát by sme možno skúsili veľkonočný pobyt priamo na Slovensku. Boli ste už? Napíšte mi dole kľudne aj váš tip. A nebojte sa ani klásť otázky, rada odpoviem 🙂 Zatiaľ pa <3