Mama tipy,  Naše výlety

Jeden deň v Disneylande✨

Dlho som premýšľala, kedy bude ten správny čas navštíviť Disneyland. My sme tu so Zúbkom boli asi pred piatimi rokmi, ja ešte predtým na výlete zo strednej školy. Zamilovala som sa a vracala by som sa sem každý rok. Dokonca sme šli do Disneylandu aj v Amerike, no tam to podľa mňa nebolo ono. Pre mňa to má totiž, v tom parížskom Disneylande svoje čaro a ja som neskutočne šťastná, že sme jeden deň v ňom zažili už aj vo štvorici.

Zúbčatko má 3 a pol roka, Krpček mal 10 mesiacov. Rozhodli sme sa, že ideme teraz hlavne preto, lebo som chcela aby si tento zážitok užila ešte „sama“. Miluje Disney rozprávky (rovnako ako ja) a veľmi chcela ísť pozrieť Annu a Elzu. O dva roky budeme mať so Zúbkom okrúhle narodeniny a chceli by sme ísť do Ameriky, preto mi prišlo fajn ukázať Zúbčatku cestovanie lietadlom na kratšej vzdialenoti. Všetko do seba zabadlo, slovo dalo slovo a bolo rozhodnuté. Ideme do Paríža!

Lístky

Lístky do Disneylandu sme kupovali online niekoľko týždňov pred plánovaným dňom. Všimli sme si takú zvláštnosť, že keď sme zadali Slovenskú Republiku pri vstupe na stránku, lístky boli lacnejšie o niekoľko desiatok eur. Keď si otvoríte stránku, môžete si všimnúť, že dni sú farebne odlíšené a teda ceny sú rôzne. My sme si vybrali deň v tej najlacnejšej farbe (streda, stred týždňa). Bolo nám jedno či tam pôjdeme cez víkend alebo týždeň a na tomto sa dalo ušetriť stovky eur. Príklad – my sme za lístky pre dve dospelé osoby a jedno dieťa (deti do 3 rokov zadarmo, od 12 rokov dospelý lístok) na jeden konkrétky deň zaplatili niečo málo pod 200€.

Čo ma prekvapilo bolo, že na mieste sa lístky kúpiť nedali. Aspoň taká bola informácia na webe, či naozaj nepredajú niekomu lístok keď príde na blint, som sa neopovážila skúsiť. No ďalšia srandovná vec bola, že keď by ste odišli z areálu village (pozri nižšie), hneď za jeho hranicami stoja týpci, ktorí tieto lístky vykupujú a myslím, si, že na druhej strane pri vchode ich predávajú ďalej 😅.

Na webe sa dajú kúpiť aj nedatované lístky, stoja však oveľa viac a nakoniec ich aj tak musíte zaregistrovať na daný deň, kedy chcete prísť. A keď sme pozerali web v deň nášho výletu, bola tam informácia, že park je plný a ani tieto lístky sa nedajú využiť.

Príchod a ako to chodí v Disneylande

Príchod do parku je podľa mňa jednoduchý. Z Paríža sa tam dostanete červeným metrom A. Aj moja trojročná by vás vedela navigovať, pretože na značkách tohto smeru je nakreslený Mickey 🙂 Je to až posledná zástavka, preto sa pripravte na trošku dlhšie cestovanie, s nedočkavými deťmi to trvá fakt večnosť :)). Keď vystúpite, eskalátory vás vyvezú hore a voilà – veľký plot s nápisom Disneyland je pred vami.

Najprv prejdete kontrolou batožiny – vyberiete cennosti z vreciek a tašky prejdú skenerom a môžete ísť. Nerobia problémy s jedlom ani nič podobné, len kvôli veľkému množstvu ľudí musia kontrolovať ostré predmety či iné hrozby.

Po tejto kontrole prichádzate do DisneyVillage. Tento priestor otvárajú už o ôsmej ráno. Nachádzajú sa tu obchodíky so suvenírmi, reštaurácie či Starbucks. Je tu nádherný park a krásne dekorácie. Sem sa dostanete aj bez lístka, my sme sa sem prišli poobzerať (neplánovane) iný deň. Samotný Disneyland otvárajú 9.30. Ak máte niekoľko stoviek eur nazvyš, môžete sa ubytovať v Disney Hotely a odtiaľ vás dnu pustia o hodinku skôr.

Disneyland

Po oskenovaní QR kódu nás turniket vpustil dnu a my sme už mohli plnými dúškami nasávať atmosféru. Odporúčam vám stiahnuť si aplikáciu do telefónu, kde si viete uložiť aj vaše lístky, viete si tam osrdiečkovať vami obľúbené atrakcie, na ktoré si potom viete pozerať čakaciu dobu. My sme na atrakcii boli ochotní čakať maximálne 30 minút. To je pre nás čas, kedy sa v rade dokážeme napiť, niečo malé zjesť, porozprávať sa o ďalších plánoch či poobzerať detaily danej atrakcie. V aplikácii si viete pozrieť aj časy shows, ktoré sa odohrávajú pod hradom. Je to postavičkový pride, kde tancujú a spievajú Disney kamoši. Kukni si moje výbery stories na Instagrame ak chceš vidieť, ako to vyzeralo 🙂 .

Park je rozdelený na 5 základných častí. Prvá, hlavná, vstupná Main Street U.S.A.. Je to široká ulica lemovaná obchodíkmi. Na tejto ulici sa koná aj pride, prichádzajú tadiaľto veľké vozy s postavičkami Disney. Keď túto ulicu vidíte uzavretú a pracovníci vás odtiaľ vyháňajú, viete, čo sa ide diať 🙂

Detský raj v Disneylande

Ďalšie časti sú pomenované podľa toho, na čo sú zamerané a aké atrakcie sa v nich nachádzajú. My sme okrem prvej časti stihli pozrieť už iba dve – Fantasyland, kde bolo najviac detských atrakcií. Lietanie na Dumbovi, Alenka v ríši divov, Peter Pan a samozrejme Disney princezny. Na niektoré z týchto atrakcií som dokonca šla aj s naviazaným Krpčekom na sebe a nikto nemal žiadny problém. S malými detičkami odporúčame hlavne atrakciu Small World. Je to čarovné 🙂

Keď sme Zúbčatku naplnili aspoň z časti jej potreby, prešli sme do Discoverylandu, kde sú už trochu väčšie atrakcie – ak máte radi rozprávku Toy Story, môžete ísť zachrániť planétu Zem s Buzzom Lighteyrom (pozor, z tejto atrakcie vyjdete pramo v obchode 😀 ). Je trochu strašidelnejšia – ideme vo vozíku, máte pištoľ a strielate na príšerky a zbierate body. Je tam tma a trochu hluk. Zúbčatko tam už druhýkrát ísť nechcela. Jazda na autíčkach – sem púšťajú deti nad výškový limit 80cm. Aj informácie o výškových obmedzeniach nájdete v appke.

Shows v Disneylande sú pre mňa najväčším zážitkom

Tipy odo mňa

Ak prídete do Disneylandu s dieťatkom (3-5), pre ktoré už nemáte kočík, požičajte si ho pri vstupe. Možno si teraz poviete, že netreba, ale verte mi, oceníte to. Park je obrovský a dieťa bude už po pár hodinách vyšťavené. Ak chcete stihnúť čo najviac bez toho, aby vám odišiel chrbát z nosenia, toto sú najlepšie minuté peniaze. Požičanie stojí 25€/deň. Už len rýchlejší presun pomedzi tých ľudí na záchod či jedlo veľmi oceníte.

Jedlo a oddych

Choďte sa najesť do reštaurácie Caffé Hyperion. Je to v časti Discoveryland medzi atrakciou StarWars a Buzz Lightyear. Je tam menšie prítmie, dieťa si tam trochu posedí a oddýchne pri pozeraní kina, kým si rodič konečne odpočinie a naje sa. Doma Z. nemá dovolené jesť pri telke, no tu, som jej to špeciálne dovolila. Mali tu aj detské stoličky a bezbariérový prístup (pozri stories). Mali sme cheesburger, ktorý mi fakt chutil. Do detského menu som namiesto hranoliek vedela vybrať paradajky a Krpčekovi aj detskú 100% jablkovú kapsičku. Bolo to veľmi fajn a dokonca som si dole aj nabila telefón (nabíjačku som mala vlastnú), zatiaľ čo Zúbčatko pozeralo rozprávku a Krpček sa hral na koberci . My sme tu strávili celkom dlhý čas, dokonca sme sa pri deťoch aj prestriedali s našimi kamošmi a išli na dospelácku najväčšiu atrakciu Star Wars, ktorá je, ako som už spomínala, hneď vedľa.

Pitnú vodu sme si naberali za reštauráciou Toad Hall Restaurant vo Fantasylande (hneď oproti Dumbovi). Sú tam aj záchody a bezbariérový prístup pre kočíky. Ak sa vám zdá, že sme vo Fantasylande boli najdlhšie tak áno. Je to tá časť, hneď ako prejdete hrad. Carousel a ostatné detské atrakcie Zúbčatko nadchli. Ako bonus sme tu na chodníkoch stretli pár postavičiek. Napríklad Bellu z Krásky a Zviera, Srdcovú kráľovnú či Sticha.

Prebaľovanie bábätiek a rodinné wecka

V detskej časti Fantasyland som bola prebaľovať pri Pizzerii Bella Notte a v Discoveryland za atrakciou Autopia. Na každom tomto mieste bolo prebaľovací pult, wecko aj umývadlo a dosť priestoru na kočík aj ďalšie dieťa. Určite je takýchto prebaľovacích miestností viac, my sme však boli vždy poblíž týchto dvoch.

Jeden deň na Disneyland s deťmi je žalostne málo avšak na prvýkrát nám to stačilo. Nabudúce kúpime určite lístky na dlhšie, aby sme toho stihli viac.

Noc v Disneylande

Večer okolo 20.00 deti zaspali. Zúbček bol v nosiči a Zúbčatko spinkalo v kočíku, zatiaľ čo my sme sa prechádzali a lízali zmrzku. Bolo to čarovné rande :). A z čoho som sa tešila najviac ja? Že sme zažili hlavnú show – DISNEY STARS ON PRIDE. Všetky hlavné hviezdy Disney sveta na vozoch idú cez park a tancujú a spievajú. A konečne sme videli Elzu a Annu a nášmu dievčatku sa splnil sen. Mala som pocit, že ani nedýcha, keď ich videla! Dovtedy každému kývala, ale im zabudla 😀 . Inak je to zvláštne. Frozen je taká obľúbená rozprávka a skoro vôbec v Disneylande nie je. A ani Moanu (Vaianu) sme nevideli vôbec.

Menšie pride shows boli aj cez deň v intervaloch cca každé dve hodiny. Každá bola (myslíme si) rovnaká. My sme sa zúčastnili dvoch zo štyroch. Postavičky na tejto show prišli na vozoch, zišli dole a tancovali pod hradom, zatiaľ čo na tej hlavnej večer cca o 18.00 (kukni v appke o koľkej bude) iba prechádzajú okolo vo vozoch a je ich tam oveľa viac. Každá bola jedinečná a každá mala svoje čaro. Nezmeškajte to! Ak sa chceš naladiť, kukni si o tom videá na YT alebo moje storky 🙂

V noci o 22.50 začala nočná svetelná show. Najprv D-light a potom o 23.00 Disney Dreams Nighttime Extravaganza. Naše deti to celé prespal. My sme si to užili a ja som bola opäť dojatá. Pri týchto show nemusíte byť úplne v predu. Všetko uvidíte aj zo zadných radov, svetlá sú premietané na a nad hrad 🙂 .

Ďakujem, že ma čítaš 🙂

Verím, že som vám týmto článkom pomohla a ak by ste mali akékoľvek otázky, budem rada ak sa ich opýtate dole v komente. Užite si krásny a magický čas v Disney <3 .

Prečítaj si aj článok o našom prvom dni v Paríži. Ak si pozeral/a storky na IG vieš, že hneď prvý deň sa nám stalo NIEKOĽKO prúserov. VÝLET V PARÍŽI DEŇ PRVÝ